[ Pagina de START ]

[ Argument ]

[ Autori ]

[ Noutati ]

[Aforismul zilei]

[ Galerie FOTO ]

[ Alte resurse ]

[ Harta site ]

[ Linkuri ]

[ Recomanda unui prieten ]





UPDATE FINAL ! LUNI orele: 17:45


Marianne Sebastien
fondatoare si presedintã a asociatiei umanitare internationale
Voix Libres
(Voci libere)

http://www.voixlibres.org/
în care copii din mine, de pe strãzi, de la groapa de gunoi din Bolivia devin, odatã licentiati, autori si realizatori ai proiectelor lor, ceea ce garanteazã o angajare solidarã si durabilã.

A exprima prin voce puterea iubirii, a dezvãlui secretele profunde ale istoriei noastre si a transgresa vechile interdictii îndrãznind sã proclamãm în sfârsit o libertate legitimã. A da dreptul copilului nostru interior sã-si cânte plinul potential si bucuria de a deschide un nou capitol în viata lui. Marianne Sebastien este muzicianã, cântãreatã, terapeutã (accoucheuse, moasã) a vocii, este fondatoare a asociatiei Voix Libres care dezvoltã o societate solidarã cu cei mai lipsiti în Bolivia.
Marianne Sebastien, presedintã a asociatiei Voix Libres, a fost numitã în Elvetia "Femeia Antreprenor 2007" de cãtre Clubul Femeilor.
Antreprenori: 120000 beneficiari de micro-credite în Bolivia din 1994.

Fondatã în 1993, de cãtre Marianne Sebastien, Voix Libres a atins(ajutat) un milion de persoane care trãiau în mine, pe strãzi sau la gropile de gunoi din Bolivia. 120000 de familii au beneficiat de micro-credite fãrã interes si au dezvoltat un plus de autonomie si de încredere.
Un "Guvern de Copii" a fost constituit si se formeazã în drepturile omului, în cântec, în teatru, în autoapãrare si în crearea de proiecte si de întreprinderi pentru binele comunitãtilor lor. Din cei 500 de angajati ai Fundatiei Voci Libere majoritatea sunt tineri care au trãit infernul.
Este o nouã societate solidarã care s-a nãscut acoo unde sclavii devin antreprenori... O democratie participativã unde totul pleacã de la cel mai mic... din forta interioarã si din potentialul profund al fiecãrui eliberat prin voce.
Nu existã dezvoltare socialã si economicã fãrã dezvoltare interioarã si fãrã iubire.




Când o inimã nu mai este tristã,
ea are toatã puterea, toatã forta, toatã imaginatia
de a concretiza...
astãzi o actiune justã pentru cei defavorizati.

spunea cineva în aceastã prezentare: Guvernul de Copii, aici: https://www.youtube.com/watch?v=NoY35ZJbHmQ

Aceşti copii au reuşit.
Viaţa este aici, acum, în ochii lor care strălucesc, în zâmbetul lor, în acele zmeie înălţate pe cer, în acel moment unic, de neuitat.




Ceea ce văd eu în Bolivia, sunt persoane care trăiesc învierea, nu ca pe o istorie îndepărtată, ci astăzi chiar. Şi ştiu că aici, astăzi, noi suntem înviaţi.

---din interviul tradus mai jos---


O relatare mai detaliatã
a acestei actiuni sacre, întreprinsã de o femeie sacrã (aici termenul este chiar cel mai adecvat):
Pe malurile lacului Titicaca
https://www.youtube.com/watch?v=IyqvjsbKdMA

"Pãstreazã mereu în mâna ta mâna copilului care ai fost"

Un interviu foarte interesant pentru oricine:
Elibereazã-ti vocea... Fii tu însuti "cântat"
http://www.lateledelilou.com/Liberer-sa-voix-Etre-chante-Marianne-Sebastien_a1400.html

Si aici un interviu recent,
Cântatul ca instrument de transformare:
https://www.youtube.com/watch?v=c7zYqCyd2AI


O conferintã
sustinutã în cadrul SIGEF 2014:
"From Misery to Creative Business: an Exponential Transformation"
(De la extremã sãrãcie la afacere creativã:
o transformare exponentialã):

https://www.youtube.com/watch?v=GvX8jevafxw

Pentru ca iubirea să circule…
întâlnire cu Marianne Sebastien

un interviu pe care am început deja sã-l traduc în româneste,
pentru cã meritã: este un mod de a ajuta just,
cu adevãrat sacru,
bazat pe dezvoltarea interioarã a celui ajutat,
altceva decât asistenta socialã întâlnitã de obicei.

Pentru că a fost într-o zi martoră a mizeriei cele mai extreme,
cea care condamnă copii, în Bolivia, să trăiască ca sclavi,
lucrând 12 ore pe zi într-o mină, fără nici o securitate şi,
drept reconfortare, o bilă de coca de mestecat,
Marianne Sebastien a decis să facă ceea ce stătea în puterea sa
pentru a lupta împotriva acestei fatalităţi. Ea a creat
fundaţia „Voix Libres” (Voci libere),
asociaţie umanitară internaţională,
neutră din punct de vedere politic şi confesional,
deşi inspirată din viziunea evanghelică a celor mai săraci.
Ea găseşte, în Bolivia, în mod paradoxal, în mijlocul tuturor ororilor din cotidian,
o forţă de viaţă, o energie, o bucurie fulgurantă care o bucură
şi îi dau dorinţa şi determinarea de a continua. 

Cum se ajunge de la o carieră de cântăreaţă la crearea unei organizaţii umanitare internaţionale? V-am auzit spunând: „Eu nu am căutat nimic special, aceasta mi-a picat de sus”. Cum s-au înlănţuit lucrurile?

Eu nu voiam nimic, plecasem pur şi simplu ca să însoţesc, acum mai bine de 10 ani, o misiune pe teren, în Bolivia, pe Altiplano, şi ne aflam la 5 minute de plecare din această misiune când a sosit, cu un jeep, padre Santiago, care lucra de 25 de ani acolo cu copiii din mină şi care mi-a spus: „Rămâi aici, îţi voi arăta proiectele în curs de desfăşurare”. Şi aşa am făcut. Am rămas 10 zile cu acest preot, pe care am continuat să-l ajut, de la întoarcerea mea în Elveţia, cu economiile mele. Nouă luni mai târziu el a murit, dar în noaptea de dinaintea morţii sale el mi-a expediat toate planurile sale. Am primit plicuri mari cu fotografii, sfaturi, explicaţii. Le-am simţit pe toate acestea ca pe un testament.

Au fost aşadar, totodată, această întâlnire cu padre Santiago şi întâlnirea cu 12 tineri care lucrau în minele de la Potosi sau în împrejurimi. Am fost bulversată de situaţia lor, de mizeria în care i-am văzut trăind. Întâlnisem infernul pe pământ. Am fost atrasă acolo de ei, şi padre Santiago şi cu mine am început să întocmim dosare de sponsorizare pentru aceşti copii. Deja la acea vreme am făcut cu ei un tip de contract care corespundea exact cu ceea ce face astăzi particularitatea asociaţiei Voci Libere, adică a  acorda burse de studii, dar cu condiţia ca ei să facă să profite de acestea familia lor, ca ei să sensibilizeze şi să propună alte familii, având grijă să se adreseze întotdeauna celor mai săraci, celor din urmă. Dacă se lucrează într-adevăr cu cei intermediari (cu penultimii), se creează o nedreptate între ultimii şi penultimii. Totul se schimbă în interiorul vostru şi în jurul vostru dacă ştiţi că l-aţi atins pe cel din urmă. Trebuie să fim atenţi la cel care va muri, după aceea e prea târziu. Contractele au fost aşadar foarte stricte de la început.

Cred că această exigenţă de solidaritate, acest „du-te şi înmulţeşte”, a fost actul fondator al Vocilor Libere. Noi finanţăm o bursă de studii cu condiţia ca studentul să facă să câştige din ea familia sa, să scoată un alt copil din mină şi să facă un serviciu comunităţii. Solicităm astfel partea cea mai nobilă a persoanei, care nu va profita de ceva doar pentru ea singură, ci va împărţi şi transmite comunităţii sale.

Amintiţi-vă de faţa omului cel mai sărac şi cel mai slab pe care l-aţi văzut vreodată şi întrebaţi-vă dacă proiectele pe care le aveţi în vedere vor fi de vreo utilitate pentru el… Va câştiga el ceva din acestea? Îi va reda aceasta controlul asupra propriei vieţi şi asupra destinului său?
”Cu alte cuvinte, proiectele voastre vor aduce libertate milioanelor de indivizi înfometaţi în căutare de o hrană terestră sau spirituală?”
Mahatma Gandhi

Aţi avut încă de la început această convingere că trebuia acest dar în schimb către comunitate. De unde venea această claritate de viziune, această exigenţă?

Cred că este ceea ce mi se cerea în această viaţă, a da, în modul just. Am fost întotdeauna alergică la dezvoltare aşa cum se practică, în dimensiunea ei de asistenţă şi de paternalism care, după părerea mea, nu manifestă nici un respect pentru valoarea populaţiilor. Este ceea ce am văzut în Elveţia, în Franţa… un mod de a da care tranchilizează: dăm celor de la munte, celor fără locuinţă şi credem că povestea este rezolvată în timp ce banii nu vor face decât să amestece lucrurile, să le polueze sufletul. A da bani unui sărac înseamnă a-l împiedica să devină lider, a-l împiedica să conştientizeze că nu scapă de sărăcie decât în momentul în care ajută un alt sărac. Numai când ne punem în mişcare pentru altul, eul nostru profund este satisfăcut, locul nostru pe pământ capătă un sens, pentru că atunci iubirea circulă. Acelaşi lucru este valabil şi în cazul banilor. Acelaşi lucru este valabil şi în cazul educaţiei. Este vorba de a acorda credit celui mai sărac, de a-i recunoaşte valorile şi de a opri lupta contra sărăciei, pentru că nu în stare de luptă vom onora calităţile sărăciei. Când eşti sărac ai un curaj incredibil, o perseverenţă care nu se termină niciodată, o acceptare a lucrurilor şi această detaşare care plonjează în unitate. La Potosi în mine, la Cochabamba în gunoaie, în închisorile din departament, lucrăm cu cei mai săraci: Bolivia este ţara cea mai săracă din America Latină şi departamentul Potosi cel mai sărac din Bolivia. Minele sunt ruinate, te poţi electrocuta de ţevi, grinzile se prăbuşesc, copii de zece ani lucrează aici câte douăsprezece ore pe zi… Voci Libere se adresează cu adevărat celor pentru care nu intervine nimeni. Dacă cu adevărat dăm valoare oamenilor care au suferit, dacă îi iubim în diferenţele lor, atunci iubim tocmai pe cei handicapaţi, suntem nu doar toleranţi, ci apreciem o diferenţă care ne aduce ceva şi repune în lumină şi rectitudine fiinţa noastră. Toate acestea le-am învăţat, cred, cu fiul meu.

Această privire particulară pe care o purtaţi asupra suferinţei altora v-a venit din propria dumneavoastră suferinţă cu fiul dvs. Este suferinţa o cale?

Atunci când mă întreb cu privire la raţiunile care fac ca eu să fiu alergică la asistenţa aşa cum am văzut-o eu practicată, sunt trimisă înapoi în propria mea istorie cu fiul meu. Fiul meu a devenit surd la şase luni, în timp ce eu eram în plină carieră de cântăreaţă. Am traversat un lung deşert. Mi-am petrecut ani întregi pentru a căuta răspunsul adecvat la impulsul lui de a vorbi, şi toată asistenţa pe care am primit-o atunci consta în a mă convinge că el nu va vorbi deoarece, la gradul lui de surditate, este ceva imposibil. Am căutat şi am găsit metode care i-au permis fiului meu să vorbească, după cinci ani de tăcere, timp în care eu am încetat să cânt public. Am găsit „alimentaţia” cea bună, cea care îi permitea să-şi sporească încredere în posibilităţile lui. Cred că, în acei ani, viaţa m-a pus efectiv în fundul minei şi m-a făcut să conştientizez că sărăcia, handicapul, diferenţa sunt o parte din noi înşine. După imaginea copiilor din mină, noi toţi suntem în fundul minei în căutare de minereu, suntem toţi de asemenea în stradă, ieşind şi trântind uşa la cea mai mică contrarietate. Nu ar exista de fapt gunoaie dacă gunoaiele noastre interioare ar fi curăţate şi noi am fi mai conştienţi de manierele noastre de a consuma şi de a ne îndopa în timp ce cealaltă jumătate a lumii moare de foame. Sărăcia ne priveşte pe toţi, ea este în noi, noi suntem cu toţii coresponsabili de ea. A fi responsabil înseamnă „a ne însuşi esenţialul”. Viaţa, prin intermediul suferinţei, ne face să adoptăm esenţialul, ea poate fi un pretext de a ne trezi. Surditatea fiului meu m-a făcut să trăiesc „pe viu” că, fără dezvoltare interioară, o dezvoltare exterioară nu durează. Rezultatele nu sunt durabile decât atunci când sunt plantate într-o inimă umană. Adevăratele simţuri sunt interioare. Urechile noastre profunde sunt cele ale inimii… ele ascultă mai amplu… Când trăim suferinţa ca pe o prietenă de trezire, atunci ea devine blândă şi ne apropie de Christos, de cei săraci, de cei handicapaţi, de ţările în război, şi ne pune în uniune, în cerc pe toţi împreună. Când noi spunem „da” suferinţei, nu mai suntem deloc singuri şi ne apropiem din ce în ce mai mult de cei care au deschis deja ochii.

Se vorbeşte astăzi mult despre rezilienţă, acea capacitate de a rezista la şocuri şi a ieşi din ele „mai mari”. Datorită suferinţelor trăite, fracturilor, dificultăţilor, noi avem adeseori posibilitatea să facem un salt pentru a dezvolta la maximum anumite talente pe care, altfel, nu le-am fi dezvoltat. Putem să murim din cauza suferinţelor, să ne sinucidem, dar putem şi să fim rezilienţi. Aş vrea să citez cazul lui Ines. Ines era sortatoare de gunoi la Cochabamba, în acele rampe de gunoaie sub cerul liber de la marginea oraşelor. Datorită asociaţiei Voci Libere, ea a putut părăsi gunoaiele, a făcut studii de contabilitate, s-a ocupat de copiii dintr-o casă comunitară care, puţin câte puţin, a  fost construită. Astăzi ea este contabilă, directoare a unei case de copii din cartierul „gunoaielor”, coordonează şi un atelier de artizanat destinat exportului în care 20 de femei „de la gunoaie” sunt acum muncitoare, şi şi-au construit casa lor cu ajutorul micro-creditelor.

Insistaţi mult pe oportunitatea pe care o reprezintă aceste micro-credite. Care este principiul lor?

A acorda un credit, şi nu a face un dar, înseamnă că ştim că persoana în cauză este capabilă să-l ramburseze. Este contrarul  asistenţei (sociale). Înseamnă a face pariul că această persoană are talentele necesare pentru a pune pe roate o întreprindere, pentru a se dezvolta ea însăşi, pentru, nu numai a crea, ci a rambursa aceşti bani pentru următorul care aşteaptă această sumă. Înseamnă a pune persoane într-un rol precis, limitat şi exigent în care ea este faţă în faţă cu ea însăşi, cu atuuri, pentru a părăsi ceea ce am putea numi loialitate faţă de mizerie, faţă de devalorizare, discreditare şi murdărire. Aceasta o reconstruieşte, acest „vei rambursa” care înseamnă că drumul este făcut pe jumătate de fiecare parte. Pe de altă parte, regula este ca banii să aparţină de fapt comunităţii. Este o garanţie contra individualismului excesiv care ar cere o creştere, care ar vrea să domine, care ar face să intre într-o putere. Echitatea este capitală, echitatea şi solidaritatea. Regrupăm acum femeile câte 25. Aceste adunări reflectează, pun în comun problemele de fond, le rezolvă, organizează apoi grupe de câte cinci care muncesc pe câte un proiect particular. Imaginaţi-vă ce înseamnă să treci de la mirosurile grămezilor de gunoaie de la Cochabamba la mirosurile unei brutării pe care ai creat-o tu însuţi. Imaginaţi-vă că aceste proiecte vin numai de la ei înşişi, din forţa acestei sărăcii de care vorbeam adineauri. Tocmai pentru că aţi ajuns să fiţi umiliţi şi să trebuiască să triaţi gunoaie pentru a supravieţui, pentru că nimeni nu vă voia, pentru că aţi fost disponibilizaţi din minele care s-au închis, pentru că nu mai aveaţi pământ, nici apă, nici familie, pentru că speranţa de viaţă a bărbaţilor este de 35 de ani, pentru că sunteţi o mamă singură cu trei copii pe străzile din Cochabamba şi pentru că poliţia vă alungă de peste tot… de aceea aveţi această forţă.

Ce învăţăm de fapt atunci când suntem în apropierea acestor copii din mine sau din stradă, a acestor femei de la gunoaie?

Să nu facem pe Moş Crăciunii! Imaginaţi-vă efortul pe care trebuie să-l facem pentru a nu da, unei familii care „moare” în fundul gunoaielor cei 250 de dolari necesari construirii unei case, ci de a cere rambursarea sumei împrumutate. Şi aici istoria fiului meu  a fost capitală. Dacă l-aşi fi asistat cu mijloacele obişnuite pe care mi le oferea societatea, el nu ar fi vorbit absolut deloc. Abia confruntat cu exigenţa mea, a fost el obligat să-şi exteriorizeze talentele, dar el este cel care a făcut-o, el care a arătat că este capabil să reuşească…

Într-un sat, prin care au trecut ONG-uri, femeile ştiau că existau proiecte şi cereau ajutoare. Eu le-am răspuns: „Da, dar ceea ce vă revine vouă să faceţi este să vă creaţi voi înşivă întreprinderea.” Şi ele au făcut-o, au creat un atelier de felicitări de Crăciun. Le-am dat zece zile, ele au făcut-o în zece zile. Trebuie ştiut că ceea ce vizualizăm a luat deja formă şi că avem o reală responsabilitate în modul de a executa lucrurile şi în timp.

update luni

Visul nostru creează realitatea. Eu m-am născut în acest sentiment de urgenţă. Ceea ce nu facem astăzi, nu se va face poate niciodată. Şansa în viaţa nu este ca trecerea valizelor la aeroport, ea nu trece de două ori!  Astăzi este întotdeauna momentul pentru a fi fericit. Aceasta poate să pară paradoxal. Eu vă vorbesc, pe de o parte, de un cortegiu de orori şi vă vorbesc, în acelaşi timp, ca despre o muncă extrem de plină de bucurie. Întotdeauna sunt nerăbdătoare să mă întorc acolo. Când sosesc acolo există sute de persoane care explodează de bucurie, care cântă, care râd, copii care inventează, care povestesc, care fabrică zmeie. La  ultima mea plecare, toţi copiii erau pe o barieră cu zmeiele lor colorate pe cer. Este o imagine care mă bulversează, pentru că eu ştiu că ei vin din mină, din infern şi că, în acelaşi timp, sunt reparatorii acestei datorii, acestui genocid al Indienilor. Noi am cântat pentru Cerro Rico, şi cimitirul înaintaşilor lor, am trimis toate culorile care urmau să vindece acest loc. Este vorba întotdeauna de a inventa fiecare zi, la prezent, ceea ce merge şi este purtător de energie. Ştiţi că serbările comunitare nu au aceeaşi valoare la noi ca şi la Incaşii de pe Altiplano unde toată lumea cântă, dansează, este fericit de a fi acolo pur şi simplu.

Logo-ul Vocilor Libere poartă: „Păstrează totdeauna în mâna ta mâna copilului care ai fost!”. Această frază a lui Cervantes mă bulversează pentru că ea corespunde rezultatului celor zece ani de muncă la Voci Libere. Aceşti copii au reuşit. Viaţa este aici, acum, în ochii lor care strălucesc, în zâmbetul lor, în acele zmeie înălţate pe cer, în acel moment unic, de neuitat. Întotdeauna acum este momentul cel mai frumos al vieţii, dacă nu ştim asta înseamnă că nu suntem conştienţi acolo de viaţă. Ceea ce am văzut cu fiul meu, cu copiii de la Potosi, cu femeile de la Cochabamba, cu toate persoanele maltratate, depresive cu care am lucrat de asemenea, este că există un mod de a te insera în fluxul vieţii, de a te lăsa antrenat în ritmul natural al suflului, care este destul de mare pentru a intra în nările noastre, care intră acolo de douăzeci de mii de ori pe zi. Aceasta vrea să spună că nu suntem niciodată abandonaţi, că suntem iubiţi în fiecare clipă şi că putem lua din nou sută la sută energie, bucurie. Bineînţeles suferim, bineînţeles există dificultăţi, dar nu este grav. Libertatea noastră, singura, este de a face în aşa fel încât aceasta să dureze cât mai puţin posibil, de a ne da dreptul de a fi stăpânii fericirii noastre, şi niciodată iarăşi victime.

Dacă piatra ar spune:
o piatră nu poate escalada un zid,
nu ar mai exista case…

Dacă picătura de apă ar spune:
o picătură de apă nu poate face un râu,
nu ar mai exista oceane…

Dacă grăuntele de grâu ar spune:
un grăunte de grâu nu poate însămânţa un câmp,
nu ar mai exista recoltă de cereale…

Dacă omul ar spune:
un gest de iubire nu poate salva umanitatea,
Nu ar mai exista sens al vieţii pe pământ…

Care este sensul profund al muncii dvs şi reuşita dvs cea mai frumoasă?


Să ridic oamenii în picioare… şi eu odată cu ei!
Programele noastre integrează toate, în prealabil, o dezvoltare interioară care permite vidarea traumatismelor de preaplinul lor de suferinţe. Copiii pictează mandale, confecţionează flaute (flautul lui Pan), se replonjează în ritmurile dansurilor lor locale. Mai întâi trebuie acordată atenţie acestui travaliu interior pentru ca dezvoltarea exterioară să poată să-şi poarte roadele. Este evident că nici oamenii, nici comunităţile, nici întreprinderile nu pot să se dezvolte durabil dacă acest travaliu interior de vindecare nu a fost efectuat. Trebuie început prin a pune toate componentele umane împreună, şi trebuie să existe o veritabilă armonie între ele, trebuie ca problemele afective să fie abordate, rezolvate pentru a putea trece de la o inimă adesea stupidă la o inimă inteligentă care se va deschide şi va degaja acţiuni juste. Pentru aceasta, trebuie ca oamenii să-şi recupereze cultura, competenţa, să fie înrădăcinaţi în culturile sacre ale comunităţii şi totodată să facă loc unei modernităţi care corespunde nevoilor de astăzi. În final trebuie să ajungem să spunem toate acestea căci vocea este cu adevărat expresia identităţii profunde şi a libertăţii.

Ceea ce mi se pare important mai presus de orice este că toată această muncă care există va dura, fie că există Voci Libere, fie că nu există, şi va dura pentru că oamenii s-au ridicat în picioare, au devenit autonomi, şi-au recuperat reputaţia, forţa lor, dreptul lor. Am început cu doisprezece copii, astăzi există, calculând efectul „petei de ulei” al fiecărei activităţi, în jur de 250000 de beneficiari ai tuturor programelor noastre, fără a număra beneficiarii invizibili. Când un prizonier formează în închisoare pantofari, şi de exemplu Augusto, în trei ani de recluziune a format două sute de pantofari, aceştia, odată ieşiţi afară şi trecută etapa de inserţie, îşi vor regăsi satul şi vor dezvolta acolo noi activităţi. Obiectivul acum este ca, în doi-trei ani, întreprinderile create datorită fundaţiei Voci Libere – care sunt tot atât de diverse ca şi atelierele de artizanat, tâmplăria, cultura (pantei) quinoa, construcţiile, instalarea de sere semi-subterane… - să permită autonomia financiară a Fundaţiei cu scop social şi educativ, adică programul nostru de prevenţie şi eradicare a muncii copilului, de terapie, de infrastructură de sănătate etc să fie finanţat de beneficiile întreprinderilor noastre. Atunci, cei mai săraci din America Latină vor fi exemplul unei societăţi pilot exemplare prin solidaritatea sa, prin absenţa voinţei de creştere economică, prin alegerea unei sărăcii decente, asigurându-i autonomia alimentară şi stopând exodul rural spre bidonviluri. Reuşita noastră cea mai frumoasă este de a fi înrădăcinat acest spirit de solidaritate care face că o bursă de studii sau un micro-credit este întotdeauna mai mult decât o bursă sau un credit, este baza unei economii solidare veritabile în care cei care au suferit cel mai mult devin pilonii comunităţii. Este ca un fel de rizom în care fiecare la rândul lui se răspândeşte cu noi rădăcini pentru ca societatea să poată să se reconstruiască de o manieră vie, care ţine seama de această urcare a sevei din arborele de viaţă interior.

Ceea ce văd eu în Bolivia, sunt persoane care trăiesc învierea, nu ca pe o istorie îndepărtată, ci astăzi chiar. Şi ştiu că aici, astăzi, noi suntem înviaţi.

Dialog asamblat de Anne de Grossouvre

NDLR. Subliniem faptul că Voci Libere consacră sută la sută din donaţiile primite realizării programelor-sponsorizate, micro-creditelor – şi îşi acoperă cheltuielile de funcţionare datorită cotizaţiilor membrilor şi sponsorizării.

Pentru a fi la curent cu programele sau pentru a asigura o sponsorizare:
Voix Libres
Rue de Grottes 28 – 1201 Gen
čve
Site: www.
voixlibres.org
Email: voixlibres
@voixlibres.org

 

SURSA: Originalul în francezã se aflã aici:
http://maitrisedegex.fr/wp-content/uploads/2013/02/Pour-que-lamour-circule.pdf
meritã sã vã uitati pentru fotografiile incluse.

Comentariul meu, VJ:

Iatã un mod de a crede sãnãtos, vindecãtor, matur,
(apropo de ce spuneam la pagina de Argument)
în plinã actiune...
Iatã un om însufletit de ceea ce Durckheim numeste o religiozitate vie,
cultivând ca atitudine RESPECTUL pentru Suflul Divin care ne animã pe toti,
respectând diferenta oamenilor, valorile culturii proprii, dansul si cântecele lor...

Salt la inceputul paginii